קופירייטר הוא אותו חלק בעסק שלך האחראי על העברת המסרים השיווקיים לקהלי היעד הרלוונטיים ולמשיכת לקוחות פוטנציאלים. זהו לא תפקיד זניח כלל וכלל אלא תפקיד המצריך הבנה מעמיקה של המוצר על מכלול מרכיביו, הבנה של קהלי היעד וחיבור בין שניהם ליצירת המסר השיווקי המתאים.
קופירייטינג טוב הוא סוד ההצלחה של עסקים רבים והאחריות המוטלת על כתפיו של קופירייטר היא גדולה- הוא האחראי על זרימת לקוחות חדשים לעסק! נכון, גם פונקציות נוספות בעסק נושאות באחריות קריטית אולם תפקידם הוא מטבעו טכני יותר והם נמדדים בעיקר, אם לא רק, בזכות יכולותיהם המקצועיות. כאשר עוסקים במנהל חשבונות, במזכירה או בטכנאי שירות, כולן פונקציות הבאות במגע עם לקוחות העסק, בוחנים אותם בעיקר על פי ניסיונם והכשרתם. החיבור האישי במקרים כאלו הוא באופן טבעי משפיע אך לא מכריע. אין כך הדבר כאשר עוסקים בקופירייטר.
הניסיון והמקצועיות חשובים ללא ספק אך בלי חיבור אישי טוב, בלי אותו "קליק" בינך ובין אותו קופירייטר מקצועי ומנוסה ככל שיהיה זה פשוט לא יעבוד. עבודתו של קופירייטר היא במובנים רבים חדירה לליבו של הלקוח הפוטנציאלי. קופירייטר טוב הוא קופירייטר המצליח לגרום לקהל היעד תשוקה למוצר ולכן זה אך טבעי כי גם בבואנו לבחור קופירייטר נשתמש ברגש ולא רק בשכל הישר. את הרגשות שמעוררת בנו עבודתו של קופירייטר טוב ניתן לבחון בשני היבטים- הראשון הוא על ידי בחינת עבודות קודמות משלל סוגים- קראו סלוגנים ומודעות פרסומת, מאמרים וכתבות תדמית, פרופילים וקמפיינים שבוצעו על ידי הקופירייטר עבור לקוחות קודמים ובדקו איזה רגש הם מעוררים בכם. האם הצליח הקופירייטר ליצור אצלכם תשוקה למוצר? האם הצליח להתחבר אליכם ולהזדהות עם הצורך לגבי המוצר הספציפי? אם התשובה היא כן הרי שיש לנו פה עסק עם מקצוען אמיתי, אך האם הוא מתאים גם למוצר שלנו? ההיבט השני בו אנו רוצים לבחון קופירייטר דרך הרגש והאינטואיציה היא לתת לו הסבר על המוצר שלנו, לענות לשאלותיו ולבקש ממנו חוות-דעת. אם בסוף התהליך נתמלא תחושה כי זהו האדם המתאים, אם הוא הצליח לעורר גם בנו את הרצון לקנות את המוצר שלנו- הרי שלפנינו האדם המתאים לעבודה.